Tartusse jõuavad septembri keskel kaks prantsuse-norra etenduskunstniku Corentin JPM Leveni audiovisuaalset kväärlavastust Oslost – “+-” ja “Halva ende linnud”.
Mõlemad lavastused põhinevad autori Leveni isiklikul kogemusel ja on tugevalt seotud kväärkogukonna pärandi ning ajalooga. Lavastuste kunstnik on Eestist pärit Ann Mirjam Vaikla ja laval on etendajana autor ise. Külalisetendused kuuluvad Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 põhiprogrammi ja neid mängitakse Tartu Uues Teatris.
Lavastuses “+-” jagab autor oma isiklikku lugu HIVi põdemisest ning selle mõjust. Lavastus küsib kuidas elada edasi HIV-positiivsena ning diagnoosile järgnenud halvustava suhtumisega? Leveni debüütlavastust mängitakse Tartus 18. ja 19. septembril.
Teisena jõuab Eesti publikuni “Halva ende linnud”, mis esietendus 2022. aastal Oslos Black Box teatris. “Halva ende linnud” tõstatab küsimusi kväär-keha medikaliseerimise kohta ja uurib missugused on võimalused enda identiteedi kujundamisel, kui seda mõjutavad tugevalt nii meditsiinivaldkond kui popkultuur? Lavastust “Halva ende linnud” mängitakse 20. ja 21. septembril. 20. septembri etendusele järgneb vestluskunstnikuga, mida viib läbilavastaja Jan Teevet.
Corentin JPM Leven on prantsuse-norra etenduskunstnik, kes elab ja töötab Oslos. Leven on lõpetanud Norra Teatriakadeemia stsenograafia erialal, millele on järgnenud mitmekülgne karjäär töötades multidistsiplinaarsete projektidega. Isiklikest kogemustest lähtuvalt tegeleb ta kvääridentiteedi, -keha, -kogukonna ja -ajaloo mõtestamisega. Ta on pälvinud Norra kunstnikupalga stipendiumi nii stsenograafias kui näitlemises (2023-2024).
Audiovisuaalsed lavastused on sõnadeta ja ei eelda võõrkeele oskust. Külalisetenduste piletid on müügil Piletilevis ja mõlemi lavastuse nägemiseks on loodud ka soodsam kombopilet.
Toetajad: Norra Kultuurinõukogu, Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024, Fritt Ordi Sihtasutus, Oslo omavalitsus, Heli- ja Visuaalkunsti Fond, Etenduskunstnike Fond, Narva Kunstiresidentuur, Black Box Teater, DansiT.
Foto: “Halva ende linnud”, fotograaf: Antero Hein